Muzikale twinkeling in de donkere dagen
Kerst met het Residentie Orkest
Dit concert is helaas al geweest. Maar niet getreurd! We spelen binnenkort veel meer concerten.
In het koude seizoen zit schoonheid en melancholie verscholen. Tsjaikovski’s Winterdromen is een symfonie die de winter als een metafoor voor het leven neemt. Het is een werk vol contrasten, van sprankelende lichtjes tot donkere schaduwen, van warme gevoelens tot kille eenzaamheid. Tsjaikovski gebruikt een rijk palet aan klanken, ritmes en motieven die vanavond door de concertzaal dwarrelen – soms stormen.
Onze voormalige artist in residence, de geweldige Yeol Eum Son, neemt plaats achter de piano voor Rachmaninovs Derde pianoconcert. Een symfonisch gedicht dat de dialoog en de harmonie tussen de solist en het orkest laat horen: een balans tussen de persoonlijke emotie en de universele boodschap. Op de bok staat vanavond Kwamé Ryan. Hij had een ongekende chemie met het Residentie Orkest tijdens de spraakmakende operaproductie Blue bij DNO. Een spannend contrast met het winterse thema. We openen de avond met het bekende liefdeskoppel Romeo en Julia, in een dromerige lezing van de in Nederland vrij onbekende romantische Noorse componist Johan Svendsen.
Kwamé Ryan dirigent
Yeol Eum Son piano
Svendsen Romeo en Julia
Rachmaninov Pianoconcert nr. 3
Tsjaikovski Symfonie nr. 1 ‘Winterdromen’
Vrijdag 20 december - 20.15 uur
19.15 uur – zaal open
19.30 uur – starter
20.15 uur – concert
22.15 uur – einde concert
Zondag 22 december - 14.15 uur
13.15 uur – zaal open
13.30 uur – starter
14.15 uur – concert
16.15 uur – einde concert
Deze concerten zijn inclusief pauze.
Toprang: € 65,-
Rang 1: € 55,-
Rang 2: € 46,-
Rang 3: € 41,-
Rang 4: € 36,-
Jongeren t/m 29 jaar: € 11,-
Prijzen zijn inclusief garderobe en drankje in de pauze.
Let op: de plaatsen op het 2e balkon/orkestring zijn alleen per trap te bereiken en 4e rangs plaatsen hebben er beperkt zicht.
Bekijk hier de plattegrond van de Concertzaal in Amare.
"Yeol Eum Son's performance of Rachmaninov's Third Piano Concerto...wild standing ovation was inevitable"
- Limelight Magazine